Impreuna suntem intotdeauna mai puternici. Impreuna, sinergia viziunii, experientei si dedicarii noastre devine o forta. Impreuna, vocea noastra devine vocea copiilor care au nevoie de noi toti, si astfel vocea lor devine auzita.
Cursul abordează dezvoltarea comunicării: de la limbajul receptiv, la cel expresiv, de la comunicarea non-verbala și/sau alternativă și augmentativă la comunicarea verbală. Se vor aborda procesele implicate în dezvoltarea comunicării, printr-o imagine complexă și structurată cu privire la cum putem înțelege și susține copiii în etapele timpurii de dezvoltare, în special pe cei care prezintă întârzieri pe aceste arii.
În cadrul cursului veți afla:
1. Ce este logopedia?
1.1 Competențele logopedului
1.2 Categoriile de tulburări asupra cărora un logoped poate sa intervină
2. Comunicarea și etapele sale de dezvoltare
3. Procesele implicate în comunicare
4. Intervenția timpurie și stimularea limbajului
4.1 Preachiziții necesare în dezvoltarea limbajului
4.1.1 Importanța atenției împărtășite în dezvoltarea limbajului și Tulburarea de Spectru Autist
4.1.2 Dezvoltarea abilităților de imitație
4.1.3 Utilizarea gesturilor
4.1.4 Abilitatea de a indica
4.1.5 Abilitatea de a privi fetele altor personae
4.1.6 Așteptarea și preluarea rândului
4.2 Interacțiunea adult-copil și comunicarea non-verbală
4.3 Abilități de ascultare, atenție și înțelegere
4.4 Joc și limbaj
4.5 Dezvoltarea limbajului expresiv
4.6 Strategii de stimulare a limbajului expresiv
4.7 Alăturarea de cuvinte
5. Metode de comunicare alternativa și augmentativa
Trainer:
Ioana PÎRVU
Logoped, Psihoterapeut integrativ, Terapeut prin joc
Dezoltarea limbajului Gestalt
Credeai că ecolalia trebuie eliminată? Crezi că dacă repetă cuvinte fără sens, are o problemă? Ei bine, avem vești bune. Este doar o altă formă de procesare a limbajului și se numește procesarea limbajului de tip Gestalt. 75% din copiii cu tulburări de neurodezvoltare au acest tip de procesare. Pentru prima dată în România, centrul Aspera organizează un curs online în care explică modalitatea în care majoritatea copiilor neurodiverși procesează limbajul, ei percepând informațiile din mediu ca pe un întreg. Cu vârsta, în timp ce avansează și parcurg stadiile necesare formării limbajului, pot dezvolta un limbaj similar cu al celor care îl procesează într-un mod analitic. Poți identifica această manieră de procesare prin următoarea semne: redarea expresiilor întregi și lungi, vorbire neinteligibilă, intonație bogată, muzicalitate și un limbaj rigid.
Veți afla care sunt diferențele dintre o procesare analitică și o procesare Gestalt și ce este esențial ca un părinte să facă pentru a parcurge pașii corecți în înțelegerea mesajului, alături de copil. Acest curs este dedicat atât părinților, cât și specialiștilor (logopezilor și terapeuților). Cursul conține următoarele capitole: Istoric și cercetare în limbajul de tip Gestalt, Ce este ecolalia și care sunt tipurile de ecolalie Tipurile de dezvoltare ale limbajului: Analitic vs Gestalt, Ce este achiziționarea naturală a limbajului (Gestalt), Stadiile de dezvoltare ale limbajului de tip Gestalt, Evaluarea limbajului de tip Gestalt, Plan de intervenție, strategii și metode de lucru,, Procesarea de tip Gestalt și metodele alternative de comunicare, Hiperlexia și limbajul de tip Gestalt.
Vă așteptăm în număr cât mai mare să vă înscrieți la un curs unic organizat de centrul Aspera, susținut și prezentat de Ioana Pîrvu, logoped și terapeut prin joc.
Un curs online cu exemple practice si clarificari utile in viata de zi cu zi, ce contine, totodata, informații unice în România privind subiectul planificarii motorii.
Planificarea motorie reprezintă capacitatea unei persoane de a crea un plan și de a realiza o secvență adecvată pentru toate activitățile fizice. Deprinderile motorii sunt esențiale pentru sarcini precum legatul șireturilor la pantofi, mersul pe bicicletă sau scrisul. Astfel, atunci când copiii au dificultăți cu planificarea motorie, aceasta poate avea un impact asupra performanței în activitățile lor zilnice și asupra încrederii de sine și stabilității emoționale. Ca părinți, probabil ați remarcat dezvoltarea unică a copilului dumneavoastră, dar și arii în care ar putea beneficia de sprijin suplimentar.
Cursul pe care îl oferim în cadrul Centrului Aspera este conceput pentru a oferi terapeuților/părinților/aparținătorilor instrumentele și strategiile de care au nevoie pentru a ajuta copilul să își îmbunătățească abilitățile de planificare motorie, esențiale auto-îngrijirii și participării în activitățile din viața de zi cu zi. Alături de elementele procesului de praxis (planificarea motorie fiind una dintre ele), veți învăța cum să vă gândiți la acesta din perspectiva procesării senzoriale, cum să evaluați copilul dumneavoastră și ce strategii și instrumente să utilizați acasă pentru a-l ajuta să se dezvolte armonios.
În cadrul cursului veți:
înțelege care este rolul planificării motorii în procesul de dezvoltare a copilului
afla care sunt toate componentele procesului de praxis
afla care sunt elementele planificării motorii
înțelege planificarea motorie în contextul integrării senzoriale
parcurge strategii de intervenție foarte utile
veti beneficia de fise de lucru utile in lucrul efectiv cu copilul dumneavoastra
În cazul în care vă inscrieți, dar nu veți putea participa live, înscrierea participanților la curs asigură access la înregistrarea acestuia pentru o perioadă determinată de timp.
Planificarea motorie reprezintă capacitatea unei persoane de a crea un plan și de a realiza o secvența adecvată pentru toate activitățile fizice. Deprinderile motorii sunt esențiale pentru sarcini precum legatul șireturilor la pantofi, mersul pe bicicletă sau scrisul.
Astfel, atunci când copiii au dificultăți cu planificarea motorie, aceasta poate avea un impact asupra performanței în activitățile lor zilnice și asupra încrederii de sine și stabilității emoționale.
Ca părinți, probabil ați remarcat dezvoltarea unică a copilului dumneavoastră, dar și arii în care ar putea beneficia de sprijin suplimentar.
Mulți copii care sunt diagnosticați cu ADHD sau probleme de organizare au provocări, cu adevarat, la un nivel de bază al acțiunilor planificate, al planificării motorii și secvențierii sau procesului de praxis. Nu numai că este necesar să avem cunostințe despre planificarea motorie, dar este extrem de important să ne simțim încrezători în capacitatea noastră de a identifica aceste provocări, avand la îndemână o metodă solidă de sprijinire a copiilor noștri.
În cadrul sesiunii de informare, veți înțelege ce înseamnă planificarea motorie și cât de important este să adresăm în terapie această arie a dezvoltării copilului, veți învăța despre toate elementele procesului de praxis (planificarea motorie fiind unul dintre ele), veți înțelege impactul pe care planificarea motorie îl are asupra dezvoltării copilului și veți avea ocazia să îi adresați trainer-ului nostru întrebări pentru a ințelege care ar putea fi provocările pe aria de planificare motorie sau de praxis cu care se confruntă copilul dumneavoatră/cu care lucrați
...iar la final suntem convinși că veți fi tentati să participați la masterclass-ul pe care îl pregătim (19 si 20 noiembrie, 18:00-20:00) care va detalia și practica terapeutică de adresare a planificării motorii și, totodată, și ce înseamnă planificarea motorie în contextul integrării senzoriale.
Planificarea motorie reprezintă capacitatea unei persoane de a crea un plan și de a realiza o secvența adecvată pentru toate activitățile fizice. Deprinderile motorii sunt esențiale pentru sarcini precum legatul șireturilor la pantofi, mersul pe bicicletă sau scrisul.
Astfel, atunci când copiii au dificultăți cu planificarea motorie, aceasta poate avea un impact asupra performanței în activitățile lor zilnice și asupra încrederii de sine și stabilității emoționale.
Ca părinți, probabil ați remarcat dezvoltarea unică a copilului dumneavoastră, dar și arii în care ar putea beneficia de sprijin suplimentar.
Mulți copii care sunt diagnosticați cu ADHD sau probleme de organizare au provocări, cu adevarat, la un nivel de bază al acțiunilor planificate, al planificării motorii și secvențierii sau procesului de praxis. Nu numai că este necesar să avem cunostințe despre planificarea motorie, dar este extrem de important să ne simțim încrezători în capacitatea noastră de a identifica aceste provocări, avand la îndemână o metodă solidă de sprijinire a copiilor noștri.
În cadrul sesiunii de informare, veți înțelege ce înseamnă planificarea motorie și cât de important este să adresăm în terapie această arie a dezvoltării copilului, veți învăța despre toate elementele procesului de praxis (planificarea motorie fiind unul dintre ele), veți înțelege impactul pe care planificarea motorie îl are asupra dezvoltării copilului și veți avea ocazia să îi adresați trainer-ului nostru întrebări pentru a ințelege care ar putea fi provocările pe aria de planificare motorie sau de praxis cu care se confruntă copilul dumneavoatră/cu care lucrați
...iar la final suntem convinși că veți fi tentati să participați la masterclass-ul pe care îl pregătim (19 si 20 noiembrie, 18:00-20:00) care va detalia și practica terapeutică de adresare a planificării motorii și, totodată, și ce înseamnă planificarea motorie în contextul integrării senzoriale.
Stiți că atunci când vreți să învățați un copil să scrie, primul pas ... și nici al 10-lea ... nu este să îi pui creionul în mână?
Cheia dezvoltării scrisului este înțelegerea adresării unicității fiecărui copil în funcție de nivelul lui de dezvoltare și abilitățile lui motrice și cognitive. Prin acest curs vă oferim abordarea medicală de adresare a dezvoltării scrisului (bottom up) vs. abordarea educațională (top down). Este o perspectivă unică, fiind abordate premisele și achizițiile necesare pentru scriere vs. aspectele mecanice ale scrisului.
Trainerul acestui curs, Adndreea Grigore, este Terapeut Ocupațional senior cu pregătire internatională si experiență profesională în sistemul medical și educațional din Irlanda și Marea Britanie.
Sesiunea se adresează TERAPEUȚILOR, PĂRINȚILOR/îngrijitorilor, PROFESORILOR din învățământul special, EDUCATORILOR și ÎNVĂȚĂTORILOR din învățământul normal și ÎNSOȚITORILOR copiilor…tuturor persoanelor care se implică în creșterea copiilor, respectiv în dezvoltarea abilităților acestora de a scrie.
Cursul va fi structurat într-un mod educativ și interactiv, astfel încât participanții să poată înțelege mai bine cum să îi sprijine pe copii în dezvoltarea abilităților de scriere și să îi susțină în mod eficient în practica lor de zi cu zi. Vom explora și tehnici pentru copiii cu nevoi speciale și vom oferi sfaturi practice pentru participanți.
Participanții la curs vor primi la final un pachet cu aspectele cele mai importante surpinse în cadrul cursului și materiale pentru exerciții practice. Se poate oferi, la cerere, diploma de participare.
Este despre timpul bine investit.
Trainer: Andreea Grigore, Terapeut Ocupațional senior în cadrul Centrului ASPERA, cu studii finalizate în cadrul Universității de Medicină și Terapii Clinice din Cork, Irlanda și din cadrul Universității Ulster, Marea Britanie. Terapeut certificat în Integrare Senzorială de către una din cele trei instituții din domeniu la nivel mondial, Sensory Integration Education.
Dezoltarea limbajului Gestalt
Credeai că ecolalia trebuie eliminată?
Crezi că dacă repetă cuvinte fără sens, are o problemă?
Ei bine, avem vești bune. Este doar o altă formă de procesare a limbajului și se numește procesarea limbajului de tip Gestalt. 75% din copiii cu tulburări de neurodezvoltare au acest tip de procesare.
Pentru prima dată în România, centrul Aspera organizează un curs online în care explică modalitatea în care majoritatea copiilor neurodiverși procesează limbajul, ei percepând informațiile din mediu ca pe un întreg. Cu vârsta, în timp ce avansează și parcurg stadiile necesare formării limbajului, pot dezvolta un limbaj similar cu al celor care îl procesează într-un mod analitic. Poți identifica această manieră de procesare prin următoarea semne: redarea expresiilor întregi și lungi, vorbire neinteligibilă, intonație bogată, muzicalitate și un limbaj rigid.
Veți afla care sunt diferențele dintre o procesare analitică și o procesare Gestalt și ce este esențial ca un părinte să facă pentru a parcurge pașii corecți în înțelegerea mesajului, alături de copil.
Acest curs este dedicat atât părinților, cât și specialiștilor (logopezilor și terapeuților).
Cursul conține următoarele capitole:
Vă așteptăm în număr cât mai mare să vă înscrieți la un curs unic organizat de centrul Aspera, susținut și prezentat de Ioana Pîrvu, logoped și terapeut prin joc.
Stiți că atunci când vreți să învățați un copil să scrie, primul pas ... si nici al 10-lea ... nu este să îi pui creionul în mână?
Cheia dezvoltării scrisului este înțelegerea adresării unicității fiecărui copil în funcție de nivelul lui de dezvoltare și abilitățile lui motrice și cognitive. Prin acest curs vă oferim abordarea medicală de adresare a dezvoltării scrisului (bottom up) vs. abordarea educațională (top down). Este o perspectivă unică, fiind abordate premisele și achizițiile necesare pentru scriere vs. aspectele mecanice ale scrisului.
Trainerul acestui curs, Andreea Grigore, este Terapeut Ocupațional senior cu pregătire internațională și experiență profesională în sistemul medical și educațional din Irlanda și Marea Britanie.
Sesiunea se adresează TERAPEUȚILOR, PĂRINȚILOR/îngrijitorilor, PROFESORILOR din învățământul special, EDUCATORILOR și ÎNVĂȚĂTORILOR din învățământul normal și ÎNSOȚITORILOR copiilor…tuturor persoanelor care se implică în creșterea copiilor, respectiv în dezvoltarea abilităților acestora de a scrie.
Cursul va fi structurat într-un mod educativ și interactiv, astfel încât participanții să poată înțelege mai bine cum să îi sprijine pe copii în dezvoltarea abilităților de scriere și să îi susțină în mod eficient în practica lor de zi cu zi. Vom explora și tehnici pentru copiii cu nevoi speciale și vom oferi sfaturi practice pentru participanți.
În cadrul acestei sesiuni vei înțelege:
În cadrul acestei sesiuni vei înțelege:
Participanții la curs vor primi la final un pachet cu aspectele cele mai importante surpinse in cadrul cursului și materiale pentru exerciții practice.
Se poate oferi, la cerere, diploma de participare.
Investiție: 250 RON (preț redus pentru înscrierile până la data de 10.06.2023). Preț întreg: 500 Ron.
Trainer:
Această sesiune de informare este menită să crească nivelul de înțelegere și conștientizare a ceea ce înseamnă Terapia Ocupațională și Integrarea Senzorială și ca un SEMNAL DE ALARMĂ pentru situația tristă în care România se află vis-à-vis de acest domeniu.
Sesiunea este oferită GRATUIT și invităm cât mai mulți TERAPEUȚI de toate felurile (inclusiv terapeuții ocupaționali din România) și MEDICI, care lucrează cu persoane cu nevoi speciale, PĂRINȚI și îngrijitori, PROFESORI din învățământul special, EDUCATORI din toate grădinițele, PERSOANE neurodiverse să intre alături de noi.
Sunt atât de multe confuzii în România legate de ceea ce înseamnă Terapia Ocupațională și Integrarea Senzorială! Din păcate acestea sunt complet greșit înțelese de majoritatea specialiștilor care lucrează cu persoane cu tulburări de neurodezvoltare: Autism, ADHD, hiperkinetism, sindrom Down și alte sindroame genetice, epilepsie, tulburare de procesare senzorială, tulburare de dezvoltare globală etc.
Iată doar 6 din cele mai mari confuzii pe care le întâlnim în mod frecvent la noi în țară:
1. Terapeuți care cred și/sau susțin că fac terapie ocupațională, deși nu au absolvit facultatea specifică de Terapie Ocupațională;
2. Specialiști care fac integrare senzorială, deși nu sunt terapeuți ocupaționali cu supraspecializare în Integrare Senzorială;
3. Metode de lucru pe motricitate grosieră și fină aplicate fără o evaluare a profilului motric și a nivelului de dezvoltare pe aceste arii;
4. Tehnici de integrare senzorială aplicate în mod standardizat fără o evaluare a tipurilor de profil senzorial în prealabil;
5. Periajul aplicat fără cunoașterea protocolului, conducând astfel la efecte negative;
6. Leagăne utilizate de terapeuți fără înțelegerea scopului terapeutic și a impactului mișcării.
În cadrul acestei sesiuni vei înțelege:
La finalul sesiunii vom discuta despre planul de cursuri în domeniu planificate pentru anul 2023.
O discuție despre senzorialitate cu o persoană autistă